Monday, 18 September 2017

Pemenang Pingat Emas Para Sea Games Cycling Amal Shaklee

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera.

 TAHNIAH buat atlit Para Asean Games kita.. tak sabar nak kongsikan kepada semua kabar gembira ini. Segar dari ladang testimoni yang dikongsikan sendiri oleh kakak atlit. Atlit yang saya maksudkan adalah atlit para berbasikal, Mohd Najib Turano. Beliau telah memenangi pingat emas dalam Mens C4 Category (Para Cycling).
Vitamin Untuk Bersukan

Nak cerita sikit mengenai atlit hensem hehe. kata kakak beliau, sebelum ini Najib injured muscle, masa mula sampai Italy untuk kelayakan kategori, beliau cuma bawa habbatus sauda. Pada masa itu badan dia gagal, kalah dengan cuaca, selsema dan terus demam.

Apabila kakak beliau join Shaklee sejak 2013, beliau terus amalkan Nutriferon untuk tingkatkan antibodi. Bila World Champ di Italy, US dan Swiss, India, New Zealand Race boleh kumpul point untuk Olimpik. Badan dah tak mudah selsema dan demam sebaliknya tahan sejuk. 

Seterusnya masa di Incheon Para Games, beliau juga amalkan Vivix dan juga Nutriferon dan syukur dapat menang bronze medal. Baru-baru ni ramai yang sedia maklum selepas mengalami kecederaan, untuk mempercepatkan proses penyembuhan beliau juga amalkan Vivix, Omega, Nutriferon dan Collagen Powder. Alhamdulillah pakar Fisio pun cakap kecederaan Najib cepat sembuh dari yang dijangkakan. 

Kesemua vitamin yang beliau amalkan memang beliau invest duit sendiri bukan hasil tajaan sesiapa sebab badan lama nak kena guna. 



**************************************************************************
Full recovery with Shaklee
Vivix, Collagen Powder & Nutriferon wajib.

" Masa memula sampai italy utk kelayakan category dia cuma bawak habbatus sauda. Masa tu badan dia gagal. Kalah dengan cuaca. Selsema terus demam.

Bila hakak dia join shaklee sejak 2013 dia terus consume nutriferon

bila world champ kat italy , us and swiss india, nz race boleh kumpul point utk olympic. Badan tak mudah selsema and demam tahan sejuk

then masa kat incheon para games dia makan vivix, nutriferon


baru ni lepas cedera utk fast recovery dia ambil vivix, omega, nutriferon dengan collagen powder. pakar fisio dia pun cakap cedera tu cepat ok.." - Nur Suria Turano ( kakak)

*************************************************************************** 

Hebat kan?? bukan Najib sorang saja atlit yang dah amalkan Vitamin Shaklee ni, ramai lagi yang dah amalkan produk Shaklee sejak berpuluh tahun dahulu. Tidak ada yang perlu diragui lebih-lebih lagi atlit yang perlu melalui beberapa ujian seperti contoh air kencing supaya bebas dari bahan terlarang. Terbukti produk Shaklee bebas dari bahan terlarang. 

Jadi untuk menambah stamina sebelum dan semasa bersukan, jom amalkan vitamin Shaklee.


Untuk dapatkan produk terbaik Shaklee ini anda boleh lah 
Hubungi Saya Khadijah Abdullah, 
FB Personal: Khadijahabd | ♥ ID 892674 ♥ | Call/SMS/WhatsApp :0138369536 ♥ | whiteponyyy@yahoo.com 

Bagi yang berada di kawasan Bintulu Sarawak dan Semporna Sabah atau di kawasan yang berdekatan boleh lah COD dan dapatkan dari saya Pengedar Shaklee Di Bintulu Sarawak dan Pengedar Shaklee di Semporna SabahStok sentiasa ADA untuk anda. Insya Allah servis TERBAIK hanya untuk anda. Khadijahbeautyshop hanya memberi yang terbaik untuk anda sekeluarga 









Tuesday, 16 May 2017

Sakit Dan Lenguh-Lenguh Badan Hilang Selepas Amalkan Vivix

SAKIT DAN LENGUH-LENGUH BADAN HILANG SELEPAS AMALKAN VIVIX

Antara sakit lumrah dan sakit biasa yang kita dengar terutama keluhan dari orang tua. Akan tetapi pada zaman sekarang bukan sahaja orang tua yang menghadapi masalah sakit dan lenguh-lenguh badan malahan orang muda dah mula sakit dan lenguh-lenguh badan, sakit pinggang, sakit lutut. Berikutan tuntutan kerja yang tidak pernah selesai terutama wanita.

Oleh itu KJ nak kongsikan testimoni Puan Wan Zainab kita ni untuk anda semua. Agar ia bermanfaat terutama bagi yang menghadapi masalah sakit dan lenguh-lenguh badan.
.
Sakit dan lenguh-lenguh badan

Assalamualaikum.

Saya Wan Zainab Bt. Wan Muhammad berusia 29 tahun. Mempunyai 2 orang cahaya mata lelaki. Saya suri rumahtangga yang bekerja dari rumah. Saya merupakan ibu yang aktif dan sibuk dengan aktiviti luar.
.

Selepas melahirkan anak kedua, saya mengalami masalah sakit pinggang, lenguh-lenguh, sakit belakang dan kerap letih. Situasi ini saya sedar sewaktu anak kedua berusia 7 bulan. Anak sulung pula jenis yang aktif. Tambahan pula sekarang anak kedua dah berusia 1 tahun. Adik dan abang sama-sama aktif.
.

Saya rasa hari-hari ingin diurut belakang badan. Memang rasa tak selesa bahagian belakang. Waktu tidur, saya alaskan bantal pada bahagian belakang. Selain sakit belakang, kaki juga sering sakit terutamanya pada bahagian buku lali. Suamilah yang selalu jadi tukang urut tak berbayar.
.

Sehinggakan saya rasa ingin jumpa doktor, risau jugak kalau bahagian belakang bermasalah.Takut slip disc atau lain-lain masalah. Tapi saya batalkan hasrat kerana ingin mencuba Vivix.
.

Jun 2016, promosi Vivix. Saya ambil peluang ini untuk consume Vivix. Alhamdulillah, 3 minggu amalkan Vivix, rasa sakit badan dah beransur hilang. Bangun pagi pun mudah je dan badan rasa lebih ringan daripada biasa. Sakit kaki dan tumit dah tiada.
.

September lepas, saya join marathon. Walaupun 3 KM, saya rasa bertenaga dan masa larian, saya tak rasa sakit perut (senak perut). Kebiasaannya kalau larian, sakit perut memang akan terasa. Sangat pelik! Saya tak mudah penat. Jatuh cinta pada Vivix!!

Haaaa hebat tak Puan kita ni, siap buat larian 3km. Hebat penangan Vivix buat sakit-sakit badan, lenguh-lenguh badan kan.

Bagi mereka yang menghadapi masalah yang sama dan masih tercari-cari suplemen yang sesuai, Vivix lah jawapannya, sedap dan mudah diminum kerana ianya dalam bentuk cecair.

Untuk dapatkan produk terbaik Shaklee ini anda boleh lah 
Hubungi Saya Khadijah Abdullah, 
FB Personal: Khadijahabd | ♥ ID 892674 ♥ | Call/SMS/WhatsApp :0138369536 ♥ | whiteponyyy@yahoo.com 

Bagi yang berada di kawasan Bintulu Sarawak dan Semporna Sabah atau di kawasan yang berdekatan boleh lah COD dan dapatkan dari saya Pengedar Shaklee Di Bintulu Sarawak dan Pengedar Shaklee di Semporna SabahStok sentiasa ADA untuk anda. Insya Allah servis TERBAIK hanya untuk anda. Khadijahbeautyshop hanya memberi yang terbaik untuk anda sekeluarga  


Monday, 17 April 2017

Sijil Halal JAKIM Shaklee 2017

Assalamualaikum dan salam sejahtera semua.

Baru-baru ni ramai plak yang tanya pasal sijil Halal JAKIM untuk produk Shaklee. Salah KJ jugak tak update kan. Terima kasih pada yang sudi bertanya, kalau tak tanya ntah bila nak update entry pasal sijil Halal JAKIM Shaklee ni kan hehe.

Ok ni adalah sijil Halal JAKIM Shaklee yang terbaru untuk 2017.

Sijil halal jakim shaklee

Sijil halal jakim shaklee

Jangan pelik taw...kat USA memang dah ada sijil halal yang diakui sah oleh JAKIM Malaysia. Tak payah risau dan was-was. Boleh cek sendiri di laman web JAKIM.

Apa pun jangan lupa ya cari KJ kalau berminat nak dapatkan produk Shaklee. KJ pengedar shaklee bagi kawasan Bintulu Sarawak dan juga pengedar Shaklee bagi kawasan Semporna Sabah.

Untuk dapatkan produk terbaik Shaklee ini anda boleh lah 
Hubungi Saya Khadijah Abdullah, 
FB Personal: Khadijahabd | ♥ ID 892674 ♥ | Call/SMS/WhatsApp :0138369536 ♥ | whiteponyyy@yahoo.com 

Bagi yang berada di kawasan Bintulu Sarawak dan Semporna Sabah atau di kawasan yang berdekatan boleh lah COD dan dapatkan dari saya Pengedar Shaklee Di Bintulu Sarawak dan Pengedar Shaklee di Semporna SabahStok sentiasa ADA untuk anda. Insya Allah servis TERBAIK hanya untuk anda. Khadijahbeautyshop hanya memberi yang terbaik untuk anda sekeluarga  

Saturday, 1 April 2017

Berjaya Susukan Anak Dengan Shaklee Sehingga 2 Tahun

TESTIMONI : NUR FARAH LIZA RAMLI

[BERJAYA SUSUKAN ANAK SEHINGGA 2 TAHUN SELEPAS AMALKAN SUPPLEMEN SHAKLEE]

Assalamualaikum W.B.T. Nama saya Nur Farah Liza Ramli dan berumur 38 tahun. Saya menetap di Banting dan mempunyai 3 orang dan berkerja di bahagian Teknologi dan Maklumat.

Set menyusu Shaklee

Saya menghadapi masalah kekurangan susu ketika anak saya berumur 1 tahun 6 bulan. Pelbagai simptom-simptom dan gejala susu semakin menyusut telah saya hadapi. Rakan saya, Fatimah Azzahra Ismail, telah mencadangkan kepada saya supaya minum MealShakes dan ESP Shaklee secara konsisten. Beliau berasa simpati terhadap saya kerana saya berhasrat untuk menyusukan anak sehingga umur 2 tahun namun anak baru menjengah umur 1 tahun susu badan saya sudah menyusut.

Sya juga mendengar banyak pendapat dari ramai orang bahawa ESP Shaklee merupakan supplemen Shaklee yang sangat bagus untuk ibu yang sedang menyusukan anak. Saya mengamalkan 1 sudu Mealshakes dan 2 sudu ESP pada waktu pagi manakala pada waktu malam pula saya cuma mengambil 1 sudu ESP sahaja.

Selepas mengambil MealShakes dan ESP secara konsisten selama 6 bulan, saya lihat bayi saya selalu kenyang dan saya sendiri puas menyusukannya. Alhamdulillah, kini anak saya dapat menyusu badan sehingga 2 tahun.

Saranan saya kepada ibu-ibu yang mempunyai masalah seperti saya, ambillah MealShakes dan ESP secara konsisten. Saya berasa sangat gembira dan berbesar hati kerana menjumpai produk hebat Shaklee. Terima kasih Shaklee.

Ibu mana yang tak sayang kan anak. Demi anak tercinta, ibu bapa sanggup cari apa saja buat mereka.

Untuk dapatkan produk terbaik Shaklee ini anda boleh lah 
Hubungi Saya Khadijah Abdullah, 
FB Personal: Khadijahabd | ♥ ID 892674 ♥ | Call/SMS/WhatsApp :0138369536 ♥ | whiteponyyy@yahoo.com 

Bagi yang berada di kawasan Bintulu Sarawak dan Semporna Sabah atau di kawasan yang berdekatan boleh lah COD dan dapatkan dari saya Pengedar Shaklee Di Bintulu Sarawak dan Pengedar Shaklee di Semporna SabahStok sentiasa ADA untuk anda. Insya Allah servis TERBAIK hanya untuk anda. Khadijahbeautyshop hanya memberi yang terbaik untuk anda sekeluarga  

Wednesday, 8 March 2017

Vivix Membantu Mengecilkan Saiz Cyst Atau Fibroid

CYST ATAU FIBROID

Cyst ni bukan lah kanser tetapi ianya tumor atau sejenis ketumbuhan. Walaubagaimanapun ia tetap mengundang rasa susah hati dikalangan pesakit.

Sebut saja Cyst atau Fibroid, ramai yang beranggapan jalan terakhir untuk menangani penyakit ini adalah melalui cara pembedahan dan yang lebih merisaukan adalah sehingga boleh mengakibatkan buang rahim.

Tidak semua pesakit yang mengalami cyst perlu dibedah. Cuma ada ukuran2 cyst yang tertentu yang perlu dibedah dengan segera.

Jika ukuran cyst tu masih kecil..ianya boleh dirawat dengan makan ubat atau supplement yang boleh mengecilkan saiz cyst tersebut.

Cyst mengecil

Antara 4 Faktor Utama adalah  :

1. Hormon Estrogen yang berlebihan.

- fibroid atau cyst adalah ketumbuhan sel yang bergantung pada estrogen. Jika hormon estrogen dan progesteron dalam badan anda tidak seimbang, anda pasti berisiko untuk mendapat penyakit ini.

Keadaan seperti ini sangat ketara dalam mereka yang mengalami masalah PCOS yang boleh menyebabkan infertility.

Penggunaan pil perancang keluarga juga boleh menyebabkan ketidakseimbangan estrogen dan boleh mengaktifkan fibroid atau cycts.

2. Lambakan xenoestrogen dalam badan.
Xenoestrogen adalah 'estrogen sintetik' yang terdapat dalam persekitaran (makanan, air, kimia dari industri pertanian dan penternakan).

Dalam kata lain, ia adalah estrogen palsu dalam badan. Ia boleh merangsang atau mengganggu fungsi estrogen dalam badan.

Dari mana datangnya xenoestrogen ini?

- phthalates (bahan dlm plastic atau getah)
- racun serangga (pesticides)
- tobacco by products.

3. Obesiti.

- Lemak berlebihan dalam badan akan mengaktifkan satu sistem yang kita panggil 'Endocanabinoid system'. Sistem ini akan mengganggu fungsi-fungsi hormon yang lain dan juga boleh menyebabkan silent inflammation atau radang yang tinggi dalam badan.

Ini bukan sahaja menyebabkan ketumbuhan, malah berisiko untuk mendapat pelbagai jenis kanser dan juga pelbagai penyakit kronik yang lain.

Peningkatan 5kg sahaja dari berat badan ideal juga menyebabkan risiko kematian pramatang meningkat.

4. Genetik

- Jika anda mempunyai sejarah keluarga yang mempunyai penyakit yang sama, anda juga boleh mempunyai risiko yang sama.

Apa tanda-tanda fibroid atau cyst?

Kebanyakkan wanita tidak mempunyai sebarang tanda. Tak sedar pun ia wujud dalam badan kita. Tetapi, jika ia semakin aktif atau membesar, ia boleh menunjukkan simptoms tertentu.

Cyst

Antara simptoms-simptoms fibroid /cyst adalah :

- haid yang tidak teratur / berpanjangan
- sakit perut
-sakit ketika hubungan kelamin
- perut membuncit
- pendarahan abnormal

Perlukah Pembedahan?

Pada kebiasaannya, tidak memerlukan operation sekiranya ia tidak mengganggu dan tidak membesar. Tetapi Jika fibroid menyebabkan pendarahan yang berterusan atau menyebabkan gangguan kepada fungsi sistem lain seperti saluran kencing, sistem usus dan sebagainya. Berbincanglah dengan doktor pakar anda, kemungkinan besar  anda perlu melakukan pembedahan.

 ************************************

Bila dibedah biasanya sistem badan manusia dah tak sama ketika kita sihat dahulu..

Dan kadang-kadang cyst akan boleh tumbuh kembali walaupun dah dibuang...

***VIVIX MEMBANTU MENGECILKAN SAIZ CYST ****

Fibroid ni sejenis tumor.  Tumor bemaksud sel tak membahagi dengan betul.  Normal sel membahagi 2. Bila lebih akan jadi tumor atau kanser.

Jadi vivix ada 4 mekanisma utk jaga sel:

1. Repair sel
2. Bagi tenaga pada sel
3. Jaga sel
4. Kurangkan protin AGE (protin rosak)

 Lepas ambik vivix sel akan kembali pada fungsi normal.  tumor itu tak normal. So, ianya akan menegecut.

InsyaAllah.

Anda yang menghadapi masalah yang sama boleh hubungi segera sebelum cyst anda membesar dan bertambah parah.

Untuk dapatkan produk terbaik Shaklee ini anda boleh lah 
Hubungi Saya Khadijah Abdullah, 
FB Personal: Khadijahabd | ♥ ID 892674 ♥ | Call/SMS/WhatsApp :0138369536 ♥ | whiteponyyy@yahoo.com 

Bagi yang berada di kawasan Bintulu Sarawak dan Semporna Sabah atau di kawasan yang berdekatan boleh lah COD dan dapatkan dari saya Pengedar Shaklee Di Bintulu Sarawak dan Pengedar Shaklee di Semporna SabahStok sentiasa ADA untuk anda. Insya Allah servis TERBAIK hanya untuk anda. Khadijahbeautyshop hanya memberi yang terbaik untuk anda sekeluarga