Tuesday, 16 May 2017

Sakit Dan Lenguh-Lenguh Badan Hilang Selepas Amalkan Vivix

SAKIT DAN LENGUH-LENGUH BADAN HILANG SELEPAS AMALKAN VIVIX

Antara sakit lumrah dan sakit biasa yang kita dengar terutama keluhan dari orang tua. Akan tetapi pada zaman sekarang bukan sahaja orang tua yang menghadapi masalah sakit dan lenguh-lenguh badan malahan orang muda dah mula sakit dan lenguh-lenguh badan, sakit pinggang, sakit lutut. Berikutan tuntutan kerja yang tidak pernah selesai terutama wanita.

Oleh itu KJ nak kongsikan testimoni Puan Wan Zainab kita ni untuk anda semua. Agar ia bermanfaat terutama bagi yang menghadapi masalah sakit dan lenguh-lenguh badan.
.
Sakit dan lenguh-lenguh badan

Assalamualaikum.

Saya Wan Zainab Bt. Wan Muhammad berusia 29 tahun. Mempunyai 2 orang cahaya mata lelaki. Saya suri rumahtangga yang bekerja dari rumah. Saya merupakan ibu yang aktif dan sibuk dengan aktiviti luar.
.

Selepas melahirkan anak kedua, saya mengalami masalah sakit pinggang, lenguh-lenguh, sakit belakang dan kerap letih. Situasi ini saya sedar sewaktu anak kedua berusia 7 bulan. Anak sulung pula jenis yang aktif. Tambahan pula sekarang anak kedua dah berusia 1 tahun. Adik dan abang sama-sama aktif.
.

Saya rasa hari-hari ingin diurut belakang badan. Memang rasa tak selesa bahagian belakang. Waktu tidur, saya alaskan bantal pada bahagian belakang. Selain sakit belakang, kaki juga sering sakit terutamanya pada bahagian buku lali. Suamilah yang selalu jadi tukang urut tak berbayar.
.

Sehinggakan saya rasa ingin jumpa doktor, risau jugak kalau bahagian belakang bermasalah.Takut slip disc atau lain-lain masalah. Tapi saya batalkan hasrat kerana ingin mencuba Vivix.
.

Jun 2016, promosi Vivix. Saya ambil peluang ini untuk consume Vivix. Alhamdulillah, 3 minggu amalkan Vivix, rasa sakit badan dah beransur hilang. Bangun pagi pun mudah je dan badan rasa lebih ringan daripada biasa. Sakit kaki dan tumit dah tiada.
.

September lepas, saya join marathon. Walaupun 3 KM, saya rasa bertenaga dan masa larian, saya tak rasa sakit perut (senak perut). Kebiasaannya kalau larian, sakit perut memang akan terasa. Sangat pelik! Saya tak mudah penat. Jatuh cinta pada Vivix!!

Haaaa hebat tak Puan kita ni, siap buat larian 3km. Hebat penangan Vivix buat sakit-sakit badan, lenguh-lenguh badan kan.

Bagi mereka yang menghadapi masalah yang sama dan masih tercari-cari suplemen yang sesuai, Vivix lah jawapannya, sedap dan mudah diminum kerana ianya dalam bentuk cecair.

Untuk dapatkan produk terbaik Shaklee ini anda boleh lah 
Hubungi Saya Khadijah Abdullah, 
FB Personal: Khadijahabd | ♥ ID 892674 ♥ | Call/SMS/WhatsApp :0138369536 ♥ | whiteponyyy@yahoo.com 

Bagi yang berada di kawasan Bintulu Sarawak dan Semporna Sabah atau di kawasan yang berdekatan boleh lah COD dan dapatkan dari saya Pengedar Shaklee Di Bintulu Sarawak dan Pengedar Shaklee di Semporna SabahStok sentiasa ADA untuk anda. Insya Allah servis TERBAIK hanya untuk anda. Khadijahbeautyshop hanya memberi yang terbaik untuk anda sekeluarga  


Monday, 17 April 2017

Sijil Halal JAKIM Shaklee 2017

Assalamualaikum dan salam sejahtera semua.

Baru-baru ni ramai plak yang tanya pasal sijil Halal JAKIM untuk produk Shaklee. Salah KJ jugak tak update kan. Terima kasih pada yang sudi bertanya, kalau tak tanya ntah bila nak update entry pasal sijil Halal JAKIM Shaklee ni kan hehe.

Ok ni adalah sijil Halal JAKIM Shaklee yang terbaru untuk 2017.

Sijil halal jakim shaklee

Sijil halal jakim shaklee

Jangan pelik taw...kat USA memang dah ada sijil halal yang diakui sah oleh JAKIM Malaysia. Tak payah risau dan was-was. Boleh cek sendiri di laman web JAKIM.

Apa pun jangan lupa ya cari KJ kalau berminat nak dapatkan produk Shaklee. KJ pengedar shaklee bagi kawasan Bintulu Sarawak dan juga pengedar Shaklee bagi kawasan Semporna Sabah.

Untuk dapatkan produk terbaik Shaklee ini anda boleh lah 
Hubungi Saya Khadijah Abdullah, 
FB Personal: Khadijahabd | ♥ ID 892674 ♥ | Call/SMS/WhatsApp :0138369536 ♥ | whiteponyyy@yahoo.com 

Bagi yang berada di kawasan Bintulu Sarawak dan Semporna Sabah atau di kawasan yang berdekatan boleh lah COD dan dapatkan dari saya Pengedar Shaklee Di Bintulu Sarawak dan Pengedar Shaklee di Semporna SabahStok sentiasa ADA untuk anda. Insya Allah servis TERBAIK hanya untuk anda. Khadijahbeautyshop hanya memberi yang terbaik untuk anda sekeluarga  

Saturday, 1 April 2017

Berjaya Susukan Anak Dengan Shaklee Sehingga 2 Tahun

TESTIMONI : NUR FARAH LIZA RAMLI

[BERJAYA SUSUKAN ANAK SEHINGGA 2 TAHUN SELEPAS AMALKAN SUPPLEMEN SHAKLEE]

Assalamualaikum W.B.T. Nama saya Nur Farah Liza Ramli dan berumur 38 tahun. Saya menetap di Banting dan mempunyai 3 orang dan berkerja di bahagian Teknologi dan Maklumat.

Set menyusu Shaklee

Saya menghadapi masalah kekurangan susu ketika anak saya berumur 1 tahun 6 bulan. Pelbagai simptom-simptom dan gejala susu semakin menyusut telah saya hadapi. Rakan saya, Fatimah Azzahra Ismail, telah mencadangkan kepada saya supaya minum MealShakes dan ESP Shaklee secara konsisten. Beliau berasa simpati terhadap saya kerana saya berhasrat untuk menyusukan anak sehingga umur 2 tahun namun anak baru menjengah umur 1 tahun susu badan saya sudah menyusut.

Sya juga mendengar banyak pendapat dari ramai orang bahawa ESP Shaklee merupakan supplemen Shaklee yang sangat bagus untuk ibu yang sedang menyusukan anak. Saya mengamalkan 1 sudu Mealshakes dan 2 sudu ESP pada waktu pagi manakala pada waktu malam pula saya cuma mengambil 1 sudu ESP sahaja.

Selepas mengambil MealShakes dan ESP secara konsisten selama 6 bulan, saya lihat bayi saya selalu kenyang dan saya sendiri puas menyusukannya. Alhamdulillah, kini anak saya dapat menyusu badan sehingga 2 tahun.

Saranan saya kepada ibu-ibu yang mempunyai masalah seperti saya, ambillah MealShakes dan ESP secara konsisten. Saya berasa sangat gembira dan berbesar hati kerana menjumpai produk hebat Shaklee. Terima kasih Shaklee.

Ibu mana yang tak sayang kan anak. Demi anak tercinta, ibu bapa sanggup cari apa saja buat mereka.

Untuk dapatkan produk terbaik Shaklee ini anda boleh lah 
Hubungi Saya Khadijah Abdullah, 
FB Personal: Khadijahabd | ♥ ID 892674 ♥ | Call/SMS/WhatsApp :0138369536 ♥ | whiteponyyy@yahoo.com 

Bagi yang berada di kawasan Bintulu Sarawak dan Semporna Sabah atau di kawasan yang berdekatan boleh lah COD dan dapatkan dari saya Pengedar Shaklee Di Bintulu Sarawak dan Pengedar Shaklee di Semporna SabahStok sentiasa ADA untuk anda. Insya Allah servis TERBAIK hanya untuk anda. Khadijahbeautyshop hanya memberi yang terbaik untuk anda sekeluarga  

Wednesday, 8 March 2017

Vivix Membantu Mengecilkan Saiz Cyst Atau Fibroid

CYST ATAU FIBROID

Cyst ni bukan lah kanser tetapi ianya tumor atau sejenis ketumbuhan. Walaubagaimanapun ia tetap mengundang rasa susah hati dikalangan pesakit.

Sebut saja Cyst atau Fibroid, ramai yang beranggapan jalan terakhir untuk menangani penyakit ini adalah melalui cara pembedahan dan yang lebih merisaukan adalah sehingga boleh mengakibatkan buang rahim.

Tidak semua pesakit yang mengalami cyst perlu dibedah. Cuma ada ukuran2 cyst yang tertentu yang perlu dibedah dengan segera.

Jika ukuran cyst tu masih kecil..ianya boleh dirawat dengan makan ubat atau supplement yang boleh mengecilkan saiz cyst tersebut.

Cyst mengecil

Antara 4 Faktor Utama adalah  :

1. Hormon Estrogen yang berlebihan.

- fibroid atau cyst adalah ketumbuhan sel yang bergantung pada estrogen. Jika hormon estrogen dan progesteron dalam badan anda tidak seimbang, anda pasti berisiko untuk mendapat penyakit ini.

Keadaan seperti ini sangat ketara dalam mereka yang mengalami masalah PCOS yang boleh menyebabkan infertility.

Penggunaan pil perancang keluarga juga boleh menyebabkan ketidakseimbangan estrogen dan boleh mengaktifkan fibroid atau cycts.

2. Lambakan xenoestrogen dalam badan.
Xenoestrogen adalah 'estrogen sintetik' yang terdapat dalam persekitaran (makanan, air, kimia dari industri pertanian dan penternakan).

Dalam kata lain, ia adalah estrogen palsu dalam badan. Ia boleh merangsang atau mengganggu fungsi estrogen dalam badan.

Dari mana datangnya xenoestrogen ini?

- phthalates (bahan dlm plastic atau getah)
- racun serangga (pesticides)
- tobacco by products.

3. Obesiti.

- Lemak berlebihan dalam badan akan mengaktifkan satu sistem yang kita panggil 'Endocanabinoid system'. Sistem ini akan mengganggu fungsi-fungsi hormon yang lain dan juga boleh menyebabkan silent inflammation atau radang yang tinggi dalam badan.

Ini bukan sahaja menyebabkan ketumbuhan, malah berisiko untuk mendapat pelbagai jenis kanser dan juga pelbagai penyakit kronik yang lain.

Peningkatan 5kg sahaja dari berat badan ideal juga menyebabkan risiko kematian pramatang meningkat.

4. Genetik

- Jika anda mempunyai sejarah keluarga yang mempunyai penyakit yang sama, anda juga boleh mempunyai risiko yang sama.

Apa tanda-tanda fibroid atau cyst?

Kebanyakkan wanita tidak mempunyai sebarang tanda. Tak sedar pun ia wujud dalam badan kita. Tetapi, jika ia semakin aktif atau membesar, ia boleh menunjukkan simptoms tertentu.

Cyst

Antara simptoms-simptoms fibroid /cyst adalah :

- haid yang tidak teratur / berpanjangan
- sakit perut
-sakit ketika hubungan kelamin
- perut membuncit
- pendarahan abnormal

Perlukah Pembedahan?

Pada kebiasaannya, tidak memerlukan operation sekiranya ia tidak mengganggu dan tidak membesar. Tetapi Jika fibroid menyebabkan pendarahan yang berterusan atau menyebabkan gangguan kepada fungsi sistem lain seperti saluran kencing, sistem usus dan sebagainya. Berbincanglah dengan doktor pakar anda, kemungkinan besar  anda perlu melakukan pembedahan.

 ************************************

Bila dibedah biasanya sistem badan manusia dah tak sama ketika kita sihat dahulu..

Dan kadang-kadang cyst akan boleh tumbuh kembali walaupun dah dibuang...

***VIVIX MEMBANTU MENGECILKAN SAIZ CYST ****

Fibroid ni sejenis tumor.  Tumor bemaksud sel tak membahagi dengan betul.  Normal sel membahagi 2. Bila lebih akan jadi tumor atau kanser.

Jadi vivix ada 4 mekanisma utk jaga sel:

1. Repair sel
2. Bagi tenaga pada sel
3. Jaga sel
4. Kurangkan protin AGE (protin rosak)

 Lepas ambik vivix sel akan kembali pada fungsi normal.  tumor itu tak normal. So, ianya akan menegecut.

InsyaAllah.

Anda yang menghadapi masalah yang sama boleh hubungi segera sebelum cyst anda membesar dan bertambah parah.

Untuk dapatkan produk terbaik Shaklee ini anda boleh lah 
Hubungi Saya Khadijah Abdullah, 
FB Personal: Khadijahabd | ♥ ID 892674 ♥ | Call/SMS/WhatsApp :0138369536 ♥ | whiteponyyy@yahoo.com 

Bagi yang berada di kawasan Bintulu Sarawak dan Semporna Sabah atau di kawasan yang berdekatan boleh lah COD dan dapatkan dari saya Pengedar Shaklee Di Bintulu Sarawak dan Pengedar Shaklee di Semporna SabahStok sentiasa ADA untuk anda. Insya Allah servis TERBAIK hanya untuk anda. Khadijahbeautyshop hanya memberi yang terbaik untuk anda sekeluarga  

Monday, 6 March 2017

Semakin Cergas Bertenaga Dan Mendapat Zuriat Selepas Amalkan Suplemen Shaklee

Assalamualaikum dan salam sejahtera semua. Sejak akhir-akhir rakan-rakja KJ macam kena jangkit berjangkit hehe. Bukan penyakit apa, penyakit buatan orang hahaha Penyakit pragnen. Di Dalam group whatsapp Bisnis Shaklee KJ, banyak cerita pasal pengalaman ambik shaklee semasa mengandung dan ambik shaklee masa berpantang dan menyusu.

Rata-rata yang ambik shaklee semasa mengandung, nak hamil ambik shaklee, berpantang dengan shaklee, menyusu dengan shaklee semuanya bagi respon yang positif, ada yang senang bersalin selepas amalkan Shaklee, ada yang mendapat zuriat bila amalkan Shaklee , ada yang lebih bertenaga dan cergas selepaa amalkan Shaklee.

Cergas dan bertenaga dengan shaklee


Ini KJ kongsikan dengan semua testimoni pengalaman Puan Nurhayatul Nira mengamalkan suplemen Shaklee sebelum hamil sehingga selepas bersalin ya. Agar boleh membantu ibu-ibu dan bakal-bakal ibu memilih produk yang terbaik dan selamat semasa hamil dan berpantang serta menyusu nanti.

Testimoni Puan Nurhayatul Nira

Assalamualaikum dan salam sejahtera.
Nama saya Nurhayatul Nira binti Ramli, berusia 37 tahun dan baru sahaja melahirkan anak keempat Januari yang lepas.
.

Saya berkenalan dengan Shaklee dah lama, cuma tidak secara konsisten sebelum ni. Saya selalu mengadu pada kawan saya, Azlinda Ismail (SID 866459) tentang penat dan sakit-sakit badan yang saya alami. Beliau mengesyorkan saya mengambil multivitamin, Vitamin c dan kalsium disebabkan jadual kerja dan pemakanan saya yang tidak menentu. Alhamdulillah kesihatan saya bertambah baik dan lebih bertenaga. Niat saya mengambil suplemen adalah untuk sihat, serta kesihatan itu dapat saya gunakan untuk beribadat dengan lebih sempurna.

Bagaimanapun, saya mendapat "kesan sampingan" daripada pengambilan suplemen tersebut. Saya bukan sahaja semakin sihat, namun saya juga disahkan hamil di kala anak bongsu saya waktu itu berumur 5 tahun. Saya tidak langsung merasa penat di awal kehamilan sedangkan ketika itu saya berada di dalam lawatan kerja di sekitar United Kingdom selama 2 minggu.
Pasangan mana yang tak gembira bila dikhabarkan tentang zuriat yang bakal mereka timang. Bertambah gembira pada waktu scan, doktor mengatakan ada 2 kantung di situ!

Namun, selepas detailed scan dilakukan, doktor mengesahkan, kantung itu bukanlah kembar seperti yang disangkakan. Malang sekali ianya adalah cyst sebesar 5.2 cm. Tidak mahu putus asa, kami mendapatkan nasihat pakar seterusnya. Lebih memilukan, rupa-rupanya ia bukan cyst, namun active fibroid yang sebesar 6.7 cm kini berada dalam kandungan saya. Doktor menasihatkan agar saya melalui pembedahan caesaeran berikutan saiz fibroid yang semakin membesar dan membahayakan diri saya.

Saya tak mahu putus asa. Saya selalu mendengar kehebatan tonik ajaib di wall sahabat saya. Saya nekad mencuba di atas risiko sendiri. Maka bemulalah episod saya dan Vivix. Ketika check up keempat, saiz fibroid hampir 10 cm dan saya teruskan ambil Vivix dengan konsisten dan yakin. Sahabat saya turut mencadangkan Omega Guard yang bertindak anti-radang sebagai menggantikan Vivix.

Alhamdulillah, pada 19 December 2016, checkup dengan pakar menunjukkan fibroid mengecil kepada 4.7 cm. Checkup terakhir pada Januari 2017 pula, pakar mengesahkan saiz fibroid ialah 4.2 cm dan lebih menggembirakan saya tidak perlu menjalani sebarang pembedahan kerana kepala bayi pun telah engaged.

Mengimbas kembali detik-detik kelahiran anak keempat saya. Kelahiran yang mudah dan paling cepat pernah saya rasakan. Pagi itu, saya mengalami kontraksi dan laluan cuma 2cm. Saya sempat bersolat jemaah Maghrib di masjid sebelum ke hospital malam itu. 9 malam, saya didaftarkan di Hospital Serdang. Saya sudah bersedia untuk melahirkan pada jam 9.30 malam.
Akhirnya pada 10:05 malam, 29 Januari 2017, lahirlah Ainur Mardhiah binti Abdul Muttalib ke dunia.Tanpa pembedahan, tanpa sebarang koyakan. Alhamdulillah.

Selepas je bersalin, saya terus minum 3 sudu Vivix supaya lebih bertenaga dan mahukan recovery yang cepat. Pada 30 Januari 2017, jam 6.30 pagi, doktor memeriksa saya dan akhirnya dibenarkan discharge pada jam 10 pagi itu juga. 13 jam sahaja di hospital, rekod untuk kelahiran semua anak-anak saya!

Saya masih lagi berpantang ketika testimoni ini ditulis, berpantang sendiri sambil menguruskan anak-anak seramai 4 orang yang masih kecil bukanlah sesuatu yang mudah. Namun kita sendiri yang memudahkannya dengan pengambilan suplemen yang betul dan berkualiti.

Terima kasih kerana dipertemukan dengan suplemen yang sangat berkualiti ini.

Diharap dengan perkongsian ini serba sedikit boleh membantu ibu-ibu dan bakal ibu-ibu untuk memilih Set Hamil, Set Mengandung, Set Berpantang dan Set Menyusu yang terbaik Selamat Dan Semulajadi.

KJ boleh bantu sekiranya ingin mengetahui lebih lanjut

Untuk dapatkan produk terbaik Shaklee ini anda boleh lah 
Hubungi Saya Khadijah Abdullah, 
FB Personal: Khadijahabd | ♥ ID 892674 ♥ | Call/SMS/WhatsApp :0138369536 ♥ | whiteponyyy@yahoo.com 

Bagi yang berada di kawasan Bintulu Sarawak dan Semporna Sabah atau di kawasan yang berdekatan boleh lah COD dan dapatkan dari saya Pengedar Shaklee Di Bintulu Sarawak dan Pengedar Shaklee di Semporna SabahStok sentiasa ADA untuk anda. Insya Allah servis TERBAIK hanya untuk anda. Khadijahbeautyshop hanya memberi yang terbaik untuk anda sekeluarga